La participación de la familia y su vinculación en los procesos de aprendizaje de los niños y niñas en contextos escolares

The new educational scenarios asking for quality and equity, are positioning the Family-School relationship as a key piece, because if it develops in a positive way, will be a potential for mutual cooperation, promoting significative learning in the students. This relationship is analyzed from an ec...

Full description

Autores:
Pizarro Laborda, Paulina
Santana López, Alejandra
Vial Lavín, Bernardita
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2013
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/40315
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/1210
http://hdl.handle.net/11634/40315
Palabra clave:
family
school
parental involvement
family-school relationship.
familia
escuela
participación parental
relación familia-escuela.
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2