La participación de las víctimas en la educación cívica en situaciones de transición sociopolítica de la violencia a la paz
This text begins by defining civic education from its connection with a conception of a citizenship that is sensitive, in its very formulation, to the reality of those who suffer. Next, the thesis is argued that victims should be a central reference for civic education. In a third step, as a preparat...
- Autores:
-
Etxeberria-Mauleon, Xabier
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2018
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/15867
- Palabra clave:
- Civic Education
Victims
Socio-Political Transition
Peace
Educación cívica
víctimas
transición socio-política
paz
éducation civique
victimes
transition sociopolitique
paix
Educação Cívica
Vítimas
Transição Sócio-Política
Paz
- Rights
- License
- Derechos de autor 2019 Quaestiones Disputatae: temas en debate