Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de Tunja

Over the years, digital marketing has increased its participation in small and medium-sized enterprises in the city of Tunja, partly because it has been demanded by the same market that is increasingly being modernized and strengthened in terms of techniques that allow to have a closer to the custom...

Full description

Autores:
Chipatecua Moreno, Laura Ximena
Velásquez Zarate, María Paula
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Repositorio Institucional USTA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/29536
Acceso en línea:
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1923
http://hdl.handle.net/11634/29536
Palabra clave:
Digital Marketing
Consumers
Entrepreneurship
Strategies and Social Networks
Marketing Digital
Consumidores
Emprendimiento
Estrategias y Redes sociales
Marketing numérique
Consommateurs
Entrepreneuriat
Stratégies et Réseaux sociaux
Marketing Digital
Consumidores
Empreendedorismo
Estratégias e Redes Sociais
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id SANTTOMAS2_f89f72e95faebceb0f78a16601947d66
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/29536
network_acronym_str SANTTOMAS2
network_name_str Repositorio Institucional USTA
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de Tunja
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Impact of using digital marketing via instagram for Tunja city Mipymes
dc.title.alternative.fra.fl_str_mv Impact de l’utilisation du marketing numerique via instagram pour Tunja city Mipymes
dc.title.alternative.por.fl_str_mv Impacto do uso do marketing digital via instagram para Tunja city Mipymes
title Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de Tunja
spellingShingle Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de Tunja
Digital Marketing
Consumers
Entrepreneurship
Strategies and Social Networks
Marketing Digital
Consumidores
Emprendimiento
Estrategias y Redes sociales
Marketing numérique
Consommateurs
Entrepreneuriat
Stratégies et Réseaux sociaux
Marketing Digital
Consumidores
Empreendedorismo
Estratégias e Redes Sociais
title_short Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de Tunja
title_full Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de Tunja
title_fullStr Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de Tunja
title_full_unstemmed Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de Tunja
title_sort Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de Tunja
dc.creator.fl_str_mv Chipatecua Moreno, Laura Ximena
Velásquez Zarate, María Paula
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Chipatecua Moreno, Laura Ximena
Velásquez Zarate, María Paula
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv Digital Marketing
Consumers
Entrepreneurship
Strategies and Social Networks
topic Digital Marketing
Consumers
Entrepreneurship
Strategies and Social Networks
Marketing Digital
Consumidores
Emprendimiento
Estrategias y Redes sociales
Marketing numérique
Consommateurs
Entrepreneuriat
Stratégies et Réseaux sociaux
Marketing Digital
Consumidores
Empreendedorismo
Estratégias e Redes Sociais
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv Marketing Digital
Consumidores
Emprendimiento
Estrategias y Redes sociales
dc.subject.proposal.fra.fl_str_mv Marketing numérique
Consommateurs
Entrepreneuriat
Stratégies et Réseaux sociaux
dc.subject.proposal.por.fl_str_mv Marketing Digital
Consumidores
Empreendedorismo
Estratégias e Redes Sociais
description Over the years, digital marketing has increased its participation in small and medium-sized enterprises in the city of Tunja, partly because it has been demanded by the same market that is increasingly being modernized and strengthened in terms of techniques that allow to have a closer to the customer outreach and a satisfaction of the same much sooner. Growing technological advances have led to big changes in consumers and entrepreneurs, including the way marketing strategies are executed. Thanks to this comes the now known e-commerce and digital marketing. What is sought with the results of this research is that interested Tunja City entrepreneurs can determine and use the relevant marketing strategies to be done on Instagram in the best possible way, in order to increase their sales.
publishDate 2020
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2020-09-04T21:18:31Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2020-09-04T21:18:31Z
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2020-06-19
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.spa.fl_str_mv http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1923
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11634/29536
url http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1923
http://hdl.handle.net/11634/29536
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1923/1706
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv In Vestigium Ire; Vol. 13 Núm. 1 (2019); 68-78
2422-2151
2011-9836
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás Tunja
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1782026361093750784
spelling Chipatecua Moreno, Laura XimenaVelásquez Zarate, María Paula2020-09-04T21:18:31Z2020-09-04T21:18:31Z2020-06-19http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1923http://hdl.handle.net/11634/29536Over the years, digital marketing has increased its participation in small and medium-sized enterprises in the city of Tunja, partly because it has been demanded by the same market that is increasingly being modernized and strengthened in terms of techniques that allow to have a closer to the customer outreach and a satisfaction of the same much sooner. Growing technological advances have led to big changes in consumers and entrepreneurs, including the way marketing strategies are executed. Thanks to this comes the now known e-commerce and digital marketing. What is sought with the results of this research is that interested Tunja City entrepreneurs can determine and use the relevant marketing strategies to be done on Instagram in the best possible way, in order to increase their sales.Con el paso de los años el marketing digital ha aumentado su participación dentro de pequeñas y medianas empresas de la ciudad de Tunja, en parte porque así lo ha exigido el mismo mercado que cada vez se va modernizando y fortaleciendo en cuanto a técnicas que permiten tener un mayor acercamiento al cliente y una satisfacción del mismo mucho más pronto. Los crecientes avances tecnológicos han llevado a generar en los consumidores y en los emprendedores grandes cambios, entre ellos, la manera en que se ejecutan estrategias de marketing. Gracias a ello surge el hoy conocido e-commerce y el marketing digital. Lo que se busca con los resultados de esta investigación, es que los emprendedores de la ciudad de Tunja interesados puedan determinar y utilizar las estrategias de marketing pertinentes a realizar en Instagram de la mejor manera posible, con el fin de incrementar sus ventas.Au fil des ans, le marketing numérique a accru sa participation au sein des petites et moyennes entreprises de la ville de Tunja, en partie parce qu’il a été demandé par le même marché qui est de plus en plus modernisé et renforcé en termes de techniques qui permettent d’avoir une plus grande approche du client et une satisfaction de la même beaucoup plus tôt. Les progrès technologiques croissants ont entraîné de grands changements chez les consommateurs et les entrepreneurs, y compris la façon dont les stratégies de marketing sont exécutées. Grâce à cela vient le désormais connu e-commerce et le marketing numérique. Ce qui est recherché avec les résultats de cette recherche, c’est que les entrepreneurs intéressés Tunja City peuvent déterminer et utiliser les stratégies de marketing pertinentes à faire sur Instagram de la meilleure façon possible, afin d’augmenter leurs ventes.Ao longo dos anos, o marketing digital tem aumentado sua participação dentro de pequenas e médias empresas na cidade de Tunja, em parte porque tem sido exigido pelo mesmo mercado que está sendo cada vez mais modernizado e fortalecido em termos de técnicas que permitem ter uma maior abordagem ao cliente e uma satisfação do mesmo muito mais cedo. Os crescentes avanços tecnológicos levaram a grandes mudanças nos consumidores e empreendedores, incluindo a forma como as estratégias de marketing são executadas. Graças a isso vem o agora conhecido e-commerce e marketing digital. O que se busca com os resultados desta pesquisa é que os empresários interessados da Cidade de Tunja podem determinar e usar as estratégias de marketing relevantes a serem feitas no Instagram da melhor maneira possível, a fim de aumentar suas vendas.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás Tunjahttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1923/1706In Vestigium Ire; Vol. 13 Núm. 1 (2019); 68-782422-21512011-9836Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de TunjaImpact of using digital marketing via instagram for Tunja city MipymesImpact de l’utilisation du marketing numerique via instagram pour Tunja city MipymesImpacto do uso do marketing digital via instagram para Tunja city Mipymesinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Digital MarketingConsumersEntrepreneurshipStrategies and Social NetworksMarketing DigitalConsumidoresEmprendimientoEstrategias y Redes socialesMarketing numériqueConsommateursEntrepreneuriatStratégies et Réseaux sociauxMarketing DigitalConsumidoresEmpreendedorismoEstratégias e Redes Sociaishttp://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/29536oai:repository.usta.edu.co:11634/295362023-07-14 16:28:09.998metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co