Personalidad, inteligencia emocional y afectividad en estudiantes universitarios de áreas empresariales Implicaciones para la formación de líderes

The purpose of this study was to describe the personality, the affect and the emotional intelligence of 422 business students throughout their training process. The Personality Inventory NEO-FFI of Costa & McCrae (1994), the Spanish versions of TMMS-24 (adapted by Fernández-Berrocal, Extreme...

Full description

Autores:
Contreras, Françoise
Barbosa, David
Espinosa, Juan Carlos
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2010
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Repositorio Institucional USTA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/40190
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/160
http://hdl.handle.net/11634/40190
Palabra clave:
leadership
personality
positive affect
negative affect
emotional intelligence
liderazgo
personalidad
afecto positivo y negativo
inteligencia emocional
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2