Personalidad, inteligencia emocional y afectividad en estudiantes universitarios de áreas empresariales Implicaciones para la formación de líderes
The purpose of this study was to describe the personality, the affect and the emotional intelligence of 422 business students throughout their training process. The Personality Inventory NEO-FFI of Costa & McCrae (1994), the Spanish versions of TMMS-24 (adapted by Fernández-Berrocal, Extreme...
- Autores:
-
Contreras, Françoise
Barbosa, David
Espinosa, Juan Carlos
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2010
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/40190
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/160
http://hdl.handle.net/11634/40190
- Palabra clave:
- leadership
personality
positive affect
negative affect
emotional intelligence
liderazgo
personalidad
afecto positivo y negativo
inteligencia emocional
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2