Geopolítica de las emociones en prácticas educativas de territorios de posconflicto. Estudio comparativo entre México, Guatemala y Colombia

This article reflects on the role of emotions in the continuance of armed conflict and in peace-building from school. In this vein, the concepts of political emotions, geopolitics, and armed conflict are explored; then, reference is made to the context and pedagogical alternatives devised by communi...

Full description

Autores:
Orozco Pineda, Paula Andrea
Pineda Martínez, Edgar Oswaldo
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Repositorio Institucional USTA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/39513
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/6023
http://hdl.handle.net/11634/39513
Palabra clave:
armed conflict
emotions
school
geopolitics
peace
peace education
conflicto armado
emociones
escuela
geopolítica
paz
educación para la paz
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2