Geopolítica de las emociones en prácticas educativas de territorios de posconflicto. Estudio comparativo entre México, Guatemala y Colombia
This article reflects on the role of emotions in the continuance of armed conflict and in peace-building from school. In this vein, the concepts of political emotions, geopolitics, and armed conflict are explored; then, reference is made to the context and pedagogical alternatives devised by communi...
- Autores:
-
Orozco Pineda, Paula Andrea
Pineda Martínez, Edgar Oswaldo
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/39513
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/6023
http://hdl.handle.net/11634/39513
- Palabra clave:
- armed conflict
emotions
school
geopolitics
peace
peace education
conflicto armado
emociones
escuela
geopolítica
paz
educación para la paz
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2