Institucionalización del aprendizaje servicio en la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad del Bío-Bío: vinculando la educación superior con la comunidad local
The service-learning methodology offers countless opportunities for higher education to strengthen the teaching-learning process through the connection between students and the community. Service-learning allows extending the reference areas of the teaching work, from the classroom to the fieldwork....
- Autores:
-
Salazar-Botello, Carlos Mauricio
Muñoz Jara, Yohana Andrea
Lagos Troncoso, María Teresa
Arriagada Inostroza, Raúl
Vallejos Cartes, Rosana Lorena
Monje-Sanhueza, Rodrigo Javier
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/40913
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/hallazgos/article/view/5770
http://hdl.handle.net/11634/40913
- Palabra clave:
- Service-learning; Specific competences; Generic competences; Higher education; Institutionalization; Two-way linkage.
Aprendizaje servicio; Competencias específicas; Competencias genéricas; Educación superior; Institucionalización; Vinculación bidireccional.
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2