Educación intercultural en las escuelas: de las políticas a las prácticas en Cataluña (España)
Intercultural education is considered to be the most appropriate pedagogical model to promote inclusion, coexistence, and social cohesion both in Catalonia and in other countries. However, its philosophy is often misunderstood at the political or practical level. In this regard, this article examine...
- Autores:
-
Macià Bordalba, Mònica
Torrelles Montanuy, Àngels
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- eng
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/39519
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/6920
http://hdl.handle.net/11634/39519
- Palabra clave:
- cultural diversity
intercultural education
intercultural competence
pedagogical practices
policies
diversidad cultural
educación intercultural
competencia intercultural
prácticas pedagógicas
políticas
- Rights
- License
- Derechos de autor 2021 Autores/as