Cuestiones constitucionales de la responsabilidad de los medios de comunicación por publicidad engañosa
This article aims to identify the relationship between freedom of expression, asbroad right and the duty to transmit clear truthfuladvertising, translated in thenew figure created by Act 1480 of 2011, which blamed the media for the issueof misleading advertising
- Autores:
-
Palomares G., Jorge Ricardo
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2012
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/42216
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/viei/article/view/858
http://hdl.handle.net/11634/42216
- Palabra clave:
- Consumer status
false advertising
freedom of spee ch
freedom of information
freedom of media
Estatuto del consumidor
publicidad engañosa
liber tad de expresión
libertad de información
libertad de medios de comunicación.
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2