La participación de la familia y su vinculación en los procesos de aprendizaje de los niños y niñas en contextos escolares
The new educational scenarios asking for quality and equity, are positioning the Family-School relationship as a key piece, because if it develops in a positive way, will be a potential for mutual cooperation, promoting significative learning in the students. This relationship is analyzed from an ec...
- Autores:
-
Pizarro Laborda, Paulina
Santana López, Alejandra
Vial Lavín, Bernardita
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2013
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/40315
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/1210
http://hdl.handle.net/11634/40315
- Palabra clave:
- family
school
parental involvement
family-school relationship.
familia
escuela
participación parental
relación familia-escuela.
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2