Educación estética y lectura semiótica: el caso de un poema de Augusto do Campos

Given the interest in raising educational paths for the socialization of historical events that have marked the social identity of our actual cultures, this article compiles an analysis of the poem “Hiroshima, mi amor”, the Brazilian poet and essayist Augusto Do Campos in order to develop at least t...

Full description

Autores:
García Dussán, Éder
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2014
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Repositorio Institucional USTA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/40535
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/hallazgos/article/view/1148
http://hdl.handle.net/11634/40535
Palabra clave:
Aesthetic education
poetry of the media
semiotics
concretism
historical memory
educación estética
poética de los medios
semiótica
concretismo
memoria histórica
educação estética
poética dos meios
semiótica
concretismo
memória histórica
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2