Salud mental en estudiantes universitarios: análisis secundario de diálogos Socráticos y pensamiento crítico
From the initial approaches of Dr. Nora Londoño on the prevalence of symptoms of anxiety and depression in university students, 23 Socratic dialogues were carried out, where students made descriptions of the problems they were experiencing, by means of questions that they themselves constructed and...
- Autores:
-
Acevedo Duque, Juan Pablo
Zuluaga Rodríguez, Daniel Alexander
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad de San Buenaventura
- Repositorio:
- Repositorio USB
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/7877
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10819/7877
- Palabra clave:
- Factor protector
Factor de riesgo
Rendimiento académico
Deserción estudiantil
Diálogo socrático
Pensamiento crítico
Mental health
Protective Factor
Risk factor
Anxiety
Depression
Academic performance
Student desertion
Socratic dialogue
Critical thinking
Salud mental
Ansiedad
Depresión
- Rights
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia