El juego una posibilidad para fortalecer el pensamiento aleatorio desde la resolución de problemas en los niños y niñas del grado segundo B de la Institución Educativa Betsabé Espinal

The following research was carried out at the educational institution Betsabé Espinal in the Municipality of Bello in grade 2-B, the objective of this work was to take advantage of the game as didactic strategy to approach random thinking from the resolution of situations problem, taking into accoun...

Full description

Autores:
Martinez Zapata, Carmen Emilia
Uribe Vásquez, Darlin Marcela
Meneses Benavidez, Maria Eugenia
Arango Posada, Sandra Patricia
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad de San Buenaventura
Repositorio:
Repositorio USB
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/8147
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10819/8147
Palabra clave:
Pensamiento aleatorio
Situaciones problemas
Estrategia
Aprendizaje
Game
Random thinking
Problem situations
Strategy
Learning
Solución de problemas (educación)
Juego
Rights
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia