Escuela, poder y resistencia : reflexiones sobre la práctica pedagógica
The following article is a construction of meanings and understandings of some themes and tasks present in the daily life of the teacher and the school. It is worth mentioning some: the exercise of power and knowledge, tensions in the way of exercising it, the figure of the teacher as authority, per...
- Autores:
-
Álvarez Taborda, Leidy Yulie
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2018
- Institución:
- Universidad de San Buenaventura
- Repositorio:
- Repositorio USB
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/5747
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10819/5747
- Palabra clave:
- Narrativa
Escuela
Maestro
Estudiante
Saber
Poder
Contexto
Deseo
Diálogo
Esperanza
Narrative
School
Teacher
Student
Knowledge
Power
Desire
Context
Dialogue
Hope
Personal docente
Relación docente - estudiante
Narración (retórica)
- Rights
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia