Las prácticas educativas familiares como facilitadoras del proceso de desarrollo en el niño y niña
In order to understand better the family educational practices, as facilitating factors in the development process in childhood, this issue is tackled based on two thematic blocks, which are dynamically related, being propelling elements both in the boy and girl of new zones of development. In the f...
- Autores:
-
Henao López, Gloria Cecilia
Ramírez Palacio, Carlota
Ramírez Nieto, Luz Angela
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2007
- Institución:
- Universidad de San Buenaventura
- Repositorio:
- Repositorio USB
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/6954
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10819/6954
- Palabra clave:
- Prácticas educativas familiares
Modelo Social Culturalista
Zona de desarrollo próximo
La teoría de la participación guiada
Estilos educativos
Family educational practices
Family
Socio-cultural model
Zone of proximal development
Theor y of guided participation
Educational styles
Familia
Educación
Modelos de enseñanza
- Rights
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia