Effect of age and type of reinforcer in the equivalence – equivalence by a partition procedure
Equivalence – Equivalence responding (Barnes et al., 1997), based on derived or non-explicitly trained relational responding, supports a behaviour-analytic model of analogical reasoning. Conditional discriminations are the most common procedure used to train its prerequisites. In this exploratory wo...
- Autores:
-
Garcia, Andres
Pérez González, Fatima
Martin Vera, Rocío
Gutiérrez Domínguez, Mayte
Gómez Bujedo, Jesús
Pérez Fernández, Vicente
Benjumea Rodriguez, Santiago
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2011
- Institución:
- Universidad de San Buenaventura
- Repositorio:
- Repositorio USB
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/6561
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10819/6561
- Palabra clave:
- Equivalence classes
Functional classes
Partition
Equivalence-equivalence
Analogical reasoning
Children
Clases de equivalencia
Equivalencia funcional
Partición
Equivalencia-equivalencia
Razonamiento analógico
Niños
Razonamiento
Niños
Psicología
- Rights
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia