Effect of age and type of reinforcer in the equivalence – equivalence by a partition procedure

Equivalence – Equivalence responding (Barnes et al., 1997), based on derived or non-explicitly trained relational responding, supports a behaviour-analytic model of analogical reasoning. Conditional discriminations are the most common procedure used to train its prerequisites. In this exploratory wo...

Full description

Autores:
Garcia, Andres
Pérez González, Fatima
Martin Vera, Rocío
Gutiérrez Domínguez, Mayte
Gómez Bujedo, Jesús
Pérez Fernández, Vicente
Benjumea Rodriguez, Santiago
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2011
Institución:
Universidad de San Buenaventura
Repositorio:
Repositorio USB
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/6561
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10819/6561
Palabra clave:
Equivalence classes
Functional classes
Partition
Equivalence-equivalence
Analogical reasoning
Children
Clases de equivalencia
Equivalencia funcional
Partición
Equivalencia-equivalencia
Razonamiento analógico
Niños
Razonamiento
Niños
Psicología
Rights
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia