La parresía como práctica formativa no afirmativa: diálogo en términos pedagógicos Foucault - Benner

It explores the possibility of re-meaning the Greek notion of The Parresía in not affirmative pedagogic terms. For it, it begins Michel Foucault's work, where Parresía is reconstructed like action on itself that allows the subject establishes singular relations with the knowledge, the power and...

Full description

Autores:
Carrillo Mayorga, José Yesid
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2016
Institución:
Universidad de San Buenaventura
Repositorio:
Repositorio USB
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/3653
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10819/3653
Palabra clave:
Parresia
Formación
Filosofía de la Educación
Foucault
Dietrich Benner
Formation
Educational philosophy
Pedagogía
Subjetividad
Erudición
Poder (filosofía)
Prácticas de la enseñanza
Libertad de enseñanza
Rights
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia