La parresía como práctica formativa no afirmativa: diálogo en términos pedagógicos Foucault - Benner
It explores the possibility of re-meaning the Greek notion of The Parresía in not affirmative pedagogic terms. For it, it begins Michel Foucault's work, where Parresía is reconstructed like action on itself that allows the subject establishes singular relations with the knowledge, the power and...
- Autores:
-
Carrillo Mayorga, José Yesid
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2016
- Institución:
- Universidad de San Buenaventura
- Repositorio:
- Repositorio USB
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/3653
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10819/3653
- Palabra clave:
- Parresia
Formación
Filosofía de la Educación
Foucault
Dietrich Benner
Formation
Educational philosophy
Pedagogía
Subjetividad
Erudición
Poder (filosofía)
Prácticas de la enseñanza
Libertad de enseñanza
- Rights
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia