Reflexiones en torno a la memoria de la literatura infantil. “Las Maletas De Auschwitz” como posibilidad de tensión en la educación infantil
The modern educational project has shown the child to be impossible in social life, in other words, he is not believed capable of living in it, which hinders him from coming closer to humanization (freedom, dignity and autonomy), focusing education only on instruction and forgetting the sensitive re...
- Autores:
-
Mejía Londoño, María Alejandra
Torres Preciado, Susana
Martínez Tabares, Daniela
Gil Ossa, María Camila
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad de San Buenaventura
- Repositorio:
- Repositorio USB
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/8057
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10819/8057
- Palabra clave:
- Educación infantil formal
Niño
Humanización
Vida social
Memoria
Razón sensitiva
Literatura infantil
Formal childhood education
Child
Humanization
Social life
Memory
Sensitive reason
Children's literature
Educación infantil
Literatura infantil
- Rights
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia