Reflexiones en torno a la memoria de la literatura infantil. “Las Maletas De Auschwitz” como posibilidad de tensión en la educación infantil

The modern educational project has shown the child to be impossible in social life, in other words, he is not believed capable of living in it, which hinders him from coming closer to humanization (freedom, dignity and autonomy), focusing education only on instruction and forgetting the sensitive re...

Full description

Autores:
Mejía Londoño, María Alejandra
Torres Preciado, Susana
Martínez Tabares, Daniela
Gil Ossa, María Camila
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad de San Buenaventura
Repositorio:
Repositorio USB
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/8057
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10819/8057
Palabra clave:
Educación infantil formal
Niño
Humanización
Vida social
Memoria
Razón sensitiva
Literatura infantil
Formal childhood education
Child
Humanization
Social life
Memory
Sensitive reason
Children's literature
Educación infantil
Literatura infantil
Rights
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia