Algunas pistas y reflexiones en torno del dibujo rítmico como dinamizador de la lectoescritura musical en población rural desde el modelo de escuela nueva

Reading and writing music is very important in developing different abilities in children. The following article is a reflection of how rhythmic drawing planted by a Colombian, Tita Maya, we are able to strengthen students important aspects in their comprehensiveness like the rhythms, the spacial lo...

Full description

Autores:
Ariza Castro, Elizabeth
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2015
Institución:
Universidad de San Buenaventura
Repositorio:
Repositorio USB
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/3971
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10819/3971
Palabra clave:
Dibujo rítmico
Lectoescritura musical
Escuela Nueva
Rhythmic drawing
Reading and writing
Music and new school
Lectoescritura
Educación artística
Educación
Escuela activa
Ritmo musical
Educación preescolar
Rights
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia