Desarrollo de un algoritmo de procesamiento de audio espacial para la generación de videojuegos en entorno Unity
The term 3D audio describes a system in which multiple sounds can be placed around a listener even above or below it. With the current development of videogames and the computational boom, the inclusion of spatial audio is already possible. 3D sound is the component that helps capture the player. Th...
- Autores:
-
Montoya Restrepo, Daniel
Cardona Muriel, Elizabeth
Martínez Pino, Cristian
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad de San Buenaventura
- Repositorio:
- Repositorio USB
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/8155
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10819/8155
- Palabra clave:
- Audio 3D
B-format
Procesamiento en tiempo-real
Auralizaciones
Videojuegos
Real-time processing
3D audio
Videogames
Auralizations
Audio
Algoritmos
- Rights
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