Diseño de un videojuego para la enseñanza de competencias ciudadanas en adolescentes entre 10 y 18 años con discapacidad cognitiva moderada

This project is carried out in order to include videogames in learning and teaching processes and thus, to support education in the Tobias Emanuel Institute in the city of Cali, Colombia, in the context of citizen competencies. For this reason it has been proposed the design of a videogame based on...

Full description

Autores:
Restrepo Sulez, Oscar Mauricio
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2018
Institución:
Universidad de San Buenaventura
Repositorio:
Repositorio USB
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/5574
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10819/5574
Palabra clave:
Videojuegos
Competencias ciudadanas
Discapacidad cognitiva moderada
Inclusion
TIC
Videogames
Civic competences
Moderate cognitive disability
Inclusion
ICT
Videojuegos - Diseño
Juegos educativos
Educación inclusiva
Rights
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia