Guía metodológica para el estudio de mercado en los clubes de fútbol de Bogotá D.C

The conception of this project arises because in being in direct contact with soccer clubs and some sports organizations it has been perceived that many of these organizations demonstrate failures in the quality of the service that they offer, besides adding the lack of interest to realize the relev...

Full description

Autores:
Ramírez Angarita, Diego Felipe
Galvis Gómez, Cristian Javier
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2017
Institución:
Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales U.D.C.A
Repositorio:
Repositorio Institucional UDCA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.udca.edu.co:11158/799
Acceso en línea:
https://repository.udca.edu.co/handle/11158/799
Palabra clave:
Estudio de mercado
Organizaciones deportivas
Mercadeo
Marketing deportivo
Fútbol -- Mercadeo
Fútbolistas -- Mercadeo
Equipos de fútbol -- Administración
Ciencias del deporte
Rights
closedAccess
License
Derechos Reservados - Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales
id RepoUDCA2_4cfa5a2d147fa1fbb838ef0365de6f04
oai_identifier_str oai:repository.udca.edu.co:11158/799
network_acronym_str RepoUDCA2
network_name_str Repositorio Institucional UDCA
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv Guía metodológica para el estudio de mercado en los clubes de fútbol de Bogotá D.C
title Guía metodológica para el estudio de mercado en los clubes de fútbol de Bogotá D.C
spellingShingle Guía metodológica para el estudio de mercado en los clubes de fútbol de Bogotá D.C
Estudio de mercado
Organizaciones deportivas
Mercadeo
Marketing deportivo
Fútbol -- Mercadeo
Fútbolistas -- Mercadeo
Equipos de fútbol -- Administración
Ciencias del deporte
title_short Guía metodológica para el estudio de mercado en los clubes de fútbol de Bogotá D.C
title_full Guía metodológica para el estudio de mercado en los clubes de fútbol de Bogotá D.C
title_fullStr Guía metodológica para el estudio de mercado en los clubes de fútbol de Bogotá D.C
title_full_unstemmed Guía metodológica para el estudio de mercado en los clubes de fútbol de Bogotá D.C
title_sort Guía metodológica para el estudio de mercado en los clubes de fútbol de Bogotá D.C
dc.creator.fl_str_mv Ramírez Angarita, Diego Felipe
Galvis Gómez, Cristian Javier
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv Arias Castaño, Ana María, dir.
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Ramírez Angarita, Diego Felipe
Galvis Gómez, Cristian Javier
dc.contributor.corporatename.spa.fl_str_mv Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales - UDCA
dc.subject.spa.fl_str_mv Estudio de mercado
Organizaciones deportivas
Mercadeo
Marketing deportivo
topic Estudio de mercado
Organizaciones deportivas
Mercadeo
Marketing deportivo
Fútbol -- Mercadeo
Fútbolistas -- Mercadeo
Equipos de fútbol -- Administración
Ciencias del deporte
dc.subject.lemb.spa.fl_str_mv Fútbol -- Mercadeo
Fútbolistas -- Mercadeo
Equipos de fútbol -- Administración
Ciencias del deporte
description The conception of this project arises because in being in direct contact with soccer clubs and some sports organizations it has been perceived that many of these organizations demonstrate failures in the quality of the service that they offer, besides adding the lack of interest to realize the relevant studies that lead them to improve and want to be at a more competitive level in the market. On the other hand, there is no evidence of a methodology guide that facilitates these clubs to carry out an investigation that guides them to take due process to strengthen their weaknesses; Therefore, the purpose of this work is to create a methodological guide to develop a market study in sports organizations, so that they improve in their administrative conception and its services, therefore, it is considered opportune the construction of a methodological guide for the elaboration of a market study in this type of organizations, with which it is possible to identify opportunities for improvement and to design action plans to implement., this guide is based mainly on two purposes: Through the development of three phases an investigation was made on the theoretical bases on market research and its knowledge on the part of the administrative staff of the sports organizations, in addition a bibliographic review was carried out where they described the market studies with greater success at level global and through the analysis of the findings, a list of steps to follow when conducting the market study was proposed to be implemented in football clubs.
publishDate 2017
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2017
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2018-02-12T16:03:19Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2018-02-12T16:03:19Z
dc.type.spa.fl_str_mv Trabajo de grado - Pregrado
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/TP
format http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.spa.fl_str_mv https://repository.udca.edu.co/handle/11158/799
url https://repository.udca.edu.co/handle/11158/799
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.references.spa.fl_str_mv Artículo 65, 66 de la ley 49 (1983). Constitución Política. Colombia.
Kotler. Bloom y Haye. (2008). El marketing de servicios profesionales / P. Kotler, P.N. Bloom, T. Hayes.
Malhotra. N. 1997), “Investigación de Mercados”.Prentice-Hall Hispanoamericana, S.A. México.
Ley 181 de 1995. Constitución Política. Colombia.
Acosta Hernández. (2005). Gestión y Administración de organizaciones deportivas. Editorial Paidotribo, España.
Kotler. P. Armstrong, G.; Saunders, J. y Wong, V. (2000). Introducción al Marketing, (2ª ed. Europea). España. Prentice Hall.
Gutiérrez. J. (2007). Fundamentos de la administración deportiva, Medellín, Colombia.
Kotler. P, (2001). Análisis, planeación, implementación y control. Dirección de mercadotecnia, octava edición, Northwestern University.
Ana. G. Boria. S. (2006). Los nuevos emprendedores: creación de empresas en el siglo XXI. Barcelona. España. Publicaciones y ediciones de la Universidad de Barcelona.
García, G. (2016) La Asociación Americana del Marketing (AMA) en 1987, Investigación de mercados. Madrid. España.
García, A; Reverter, S. (2006). Los nuevos emprendedores: creación de empresas en el siglo XXI. Barcelona. España. Publicaciones y ediciones de la Universidad de Barcelona.
(Orjuela, S; Sandoval, P; profesor guía: Sapag, N. (2002). Guía del estudio de mercado para la evaluación de proyectos. Santiago. Chile. Seminario para optar al título de Ingeniería Comercial. Universidad de Chile).
(ILPES. (2006). Guía para la presentación de proyectos. Madrid. España. Siglo XXI de España editores, s.a.)
(Pontificia Universidad Javeriana. (2001). Estrategias de producción y mercado para los servicios de salud. Bogotá. Colombia. Ceja).
(Carriola, O. (2006). Planificación Científica del Marketing. Buenos Aires. Argentina. Nobuko).
(Belohlavek, P. (2005). Antropología unicista de mercado: su abordaje como sistema complejo. Buenos Aires. Argentina. Blue Eagle Group).
Vega, V. (1991) Mercadeo básico. San José. Costa Rica. EUNED).
Gronroos, C. (1994) Marketing y gestión de servicios: La gestión de los momentos de la verdad y la competencia en los servicios. Madrid. España. Ediciones Díaz Santos. S.A).
Zúñiga, M; Montoya, J; Cambronero, A. (2007). Gestión de proyectos y de conservación y manejo de recursos naturales. San José. Costa Rica. EUNED).
Malhotra, N. (2004). Investigación de Mercados, Un enfoque aplicado. Naucalpan de Juárez. México. Pearson Educación).
Malhotra, N. (2008). Investigación de mercados, quinta edición. Naucalpan de Juárez. México. Pearson Educación).
Bachiller, D. (2013). Marketing deportivo, una herramienta útil por los dirigentes de fútbol. Bogotá. Colombia. Facultad De Ciencias Económicas. Especialización Mercadeo de Servicios. Universidad Militar Nueva Granada).
Maestre, J. (2004). Planeación deportiva: teoría y práctica. Barcelona. España. INDE).
Paris, F. (2005). La planificación estratégica en las organizaciones deportivas. Barcelona. España. Paidotribo.
Gutiérrez, N. (2008). Trabajo para optar el título de Administrador de Empresas. Bogotá. Colombia. Universidad del Rosario.
Garcés, D; Bustamante, N. (2011). Revista Fútbol y Mercadeo “Mercaderes de Pasiones”. Pereira. Colombia. Universidad Católica de Pereira.
Hernández, R; Fernández, C; Baptista, M. (2010). Metodología de la Investigación. Quinta Edición. México D.F. México. McGraw-Hill.
Nogales, J.F. (2006). Estrategias de Marketing en Clubes Deportivos. Ebalonmano.com, 6.
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos Reservados - Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.rights.creativecommons.spa.fl_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0)
rights_invalid_str_mv Derechos Reservados - Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0)
http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
eu_rights_str_mv closedAccess
dc.format.spa.fl_str_mv pdf
dc.coverage.spatial.spa.fl_str_mv Bogotá (Colombia)
dc.publisher.faculty.spa.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Salud
dc.publisher.program.spa.fl_str_mv Ciencias del Deporte
institution Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales U.D.C.A
bitstream.url.fl_str_mv https://repository.udca.edu.co/bitstreams/2d64cd63-bbee-4890-b253-e835bfa4d528/download
https://repository.udca.edu.co/bitstreams/45a4a5cd-abda-448c-93a0-2e14705051f4/download
https://repository.udca.edu.co/bitstreams/d4cf8bac-2896-4883-bc18-904bc0dd3481/download
https://repository.udca.edu.co/bitstreams/8661b298-a128-4365-a356-95a334a98eb0/download
bitstream.checksum.fl_str_mv 66bb517e471fb2f0acbbf3027f85dc89
f974647fab772c088ac70e90d5380930
5e94bb53951ca5c155f32e08c117bdcb
8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio - Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales UDCA.
repository.mail.fl_str_mv bdigital@metabiblioteca.com
_version_ 1818152400209313792
spelling Arias Castaño, Ana María, dir.Ramírez Angarita, Diego FelipeGalvis Gómez, Cristian JavierUniversidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales - UDCABogotá (Colombia)2018-02-12T16:03:19Z2018-02-12T16:03:19Z2017https://repository.udca.edu.co/handle/11158/799The conception of this project arises because in being in direct contact with soccer clubs and some sports organizations it has been perceived that many of these organizations demonstrate failures in the quality of the service that they offer, besides adding the lack of interest to realize the relevant studies that lead them to improve and want to be at a more competitive level in the market. On the other hand, there is no evidence of a methodology guide that facilitates these clubs to carry out an investigation that guides them to take due process to strengthen their weaknesses; Therefore, the purpose of this work is to create a methodological guide to develop a market study in sports organizations, so that they improve in their administrative conception and its services, therefore, it is considered opportune the construction of a methodological guide for the elaboration of a market study in this type of organizations, with which it is possible to identify opportunities for improvement and to design action plans to implement., this guide is based mainly on two purposes: Through the development of three phases an investigation was made on the theoretical bases on market research and its knowledge on the part of the administrative staff of the sports organizations, in addition a bibliographic review was carried out where they described the market studies with greater success at level global and through the analysis of the findings, a list of steps to follow when conducting the market study was proposed to be implemented in football clubs.La concepción de este proyecto surge debido a que al estar en contacto directo con clubes de fútbol y algunas organizaciones deportivas se ha percibido que muchas de estas organizaciones demuestran fallas en la calidad del servicio que ofertan, además de añadirle la falta de interés para realizar los estudios pertinentes que los lleven a mejorar y querer estar a un nivel más competitivo en el mercado. Por otro lado, no se evidencia una guía metodología la cual facilite a dichos clubes a realizar una investigación que los oriente a llevar un debido proceso para el fortalecimiento de sus debilidades; Por lo anterior, este trabajo tiene como fin la creación de una guía metodológica para desarrollar un estudio de mercado en organizaciones deportivas, para que estas mejoren en su concepción administrativa y sus servicios, por lo tanto, se estima oportuno la construcción de una guía metodológica para la elaboración de un estudio de mercado en este tipo de organizaciones, con la que se puedan identificar oportunidades de mejora y diseñar planes de acción a implementar., dicha guía se fundamenta principalmente en dos propósitos: Mediante el desarrollo de tres fases se hizo una indagación acerca de las bases teóricas sobre estudio de mercado y su conocimiento por parte del personal administrativo de las organizaciones deportivas, además se realizó una revisión bibliográfica en donde describieron los estudios de mercado con mayor éxito a nivel global y a través del análisis de los hallazgos, se propuso una lista de pasos a seguir a la hora de realizar el estudio de mercado para que sea implementado en los clubes de fútbol.PregradoProfesional en Ciencias del DeportepdfspaDerechos Reservados - Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientaleshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/closedAccessAtribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0)http://purl.org/coar/access_right/c_14cbEstudio de mercadoOrganizaciones deportivasMercadeoMarketing deportivoFútbol -- MercadeoFútbolistas -- MercadeoEquipos de fútbol -- AdministraciónCiencias del deporteGuía metodológica para el estudio de mercado en los clubes de fútbol de Bogotá D.CTrabajo de grado - Pregradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1finfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/redcol/resource_type/TPhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Artículo 65, 66 de la ley 49 (1983). Constitución Política. Colombia.Kotler. Bloom y Haye. (2008). El marketing de servicios profesionales / P. Kotler, P.N. Bloom, T. Hayes.Malhotra. N. 1997), “Investigación de Mercados”.Prentice-Hall Hispanoamericana, S.A. México.Ley 181 de 1995. Constitución Política. Colombia.Acosta Hernández. (2005). Gestión y Administración de organizaciones deportivas. Editorial Paidotribo, España.Kotler. P. Armstrong, G.; Saunders, J. y Wong, V. (2000). Introducción al Marketing, (2ª ed. Europea). España. Prentice Hall.Gutiérrez. J. (2007). Fundamentos de la administración deportiva, Medellín, Colombia.Kotler. P, (2001). Análisis, planeación, implementación y control. Dirección de mercadotecnia, octava edición, Northwestern University.Ana. G. Boria. S. (2006). Los nuevos emprendedores: creación de empresas en el siglo XXI. Barcelona. España. Publicaciones y ediciones de la Universidad de Barcelona.García, G. (2016) La Asociación Americana del Marketing (AMA) en 1987, Investigación de mercados. Madrid. España.García, A; Reverter, S. (2006). Los nuevos emprendedores: creación de empresas en el siglo XXI. Barcelona. España. Publicaciones y ediciones de la Universidad de Barcelona.(Orjuela, S; Sandoval, P; profesor guía: Sapag, N. (2002). Guía del estudio de mercado para la evaluación de proyectos. Santiago. Chile. Seminario para optar al título de Ingeniería Comercial. Universidad de Chile).(ILPES. (2006). Guía para la presentación de proyectos. Madrid. España. Siglo XXI de España editores, s.a.)(Pontificia Universidad Javeriana. (2001). Estrategias de producción y mercado para los servicios de salud. Bogotá. Colombia. Ceja).(Carriola, O. (2006). Planificación Científica del Marketing. Buenos Aires. Argentina. Nobuko).(Belohlavek, P. (2005). Antropología unicista de mercado: su abordaje como sistema complejo. Buenos Aires. Argentina. Blue Eagle Group).Vega, V. (1991) Mercadeo básico. San José. Costa Rica. EUNED).Gronroos, C. (1994) Marketing y gestión de servicios: La gestión de los momentos de la verdad y la competencia en los servicios. Madrid. España. Ediciones Díaz Santos. S.A).Zúñiga, M; Montoya, J; Cambronero, A. (2007). Gestión de proyectos y de conservación y manejo de recursos naturales. San José. Costa Rica. EUNED).Malhotra, N. (2004). Investigación de Mercados, Un enfoque aplicado. Naucalpan de Juárez. México. Pearson Educación).Malhotra, N. (2008). Investigación de mercados, quinta edición. Naucalpan de Juárez. México. Pearson Educación).Bachiller, D. (2013). Marketing deportivo, una herramienta útil por los dirigentes de fútbol. Bogotá. Colombia. Facultad De Ciencias Económicas. Especialización Mercadeo de Servicios. Universidad Militar Nueva Granada).Maestre, J. (2004). Planeación deportiva: teoría y práctica. Barcelona. España. INDE).Paris, F. (2005). La planificación estratégica en las organizaciones deportivas. Barcelona. España. Paidotribo.Gutiérrez, N. (2008). Trabajo para optar el título de Administrador de Empresas. Bogotá. Colombia. Universidad del Rosario.Garcés, D; Bustamante, N. (2011). Revista Fútbol y Mercadeo “Mercaderes de Pasiones”. Pereira. Colombia. Universidad Católica de Pereira.Hernández, R; Fernández, C; Baptista, M. (2010). Metodología de la Investigación. Quinta Edición. México D.F. México. McGraw-Hill.Nogales, J.F. (2006). Estrategias de Marketing en Clubes Deportivos. Ebalonmano.com, 6.Facultad de Ciencias de la SaludCiencias del DeportePublicationTEXTTrabajo de grado LISTO DIEGO.pdf.txtTrabajo de grado LISTO DIEGO.pdf.txtExtracted texttext/plain116832https://repository.udca.edu.co/bitstreams/2d64cd63-bbee-4890-b253-e835bfa4d528/download66bb517e471fb2f0acbbf3027f85dc89MD53THUMBNAILTrabajo de grado LISTO DIEGO.pdf.jpgTrabajo de grado LISTO DIEGO.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg2964https://repository.udca.edu.co/bitstreams/45a4a5cd-abda-448c-93a0-2e14705051f4/downloadf974647fab772c088ac70e90d5380930MD54ORIGINALTrabajo de grado LISTO DIEGO.pdfTrabajo de grado LISTO DIEGO.pdfapplication/pdf581710https://repository.udca.edu.co/bitstreams/d4cf8bac-2896-4883-bc18-904bc0dd3481/download5e94bb53951ca5c155f32e08c117bdcbMD51LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repository.udca.edu.co/bitstreams/8661b298-a128-4365-a356-95a334a98eb0/download8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD5211158/799oai:repository.udca.edu.co:11158/7992024-05-09 14:20:42.569https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/Derechos Reservados - Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientalesopen.accesshttps://repository.udca.edu.coRepositorio - Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales UDCA.bdigital@metabiblioteca.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