La enseñanza de la topología a través de la cartografía.
This pedagogic experience tries to admit of a part, that a deep relation exists between the cartography and the school mathematics, particularly the geometry, and of other one, which the education of the geometry in the school, in many cases has eliminated of the school curricula and in th...
- Autores:
-
Cárdenas Forero, Óscar Leonardo
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2004
- Institución:
- Universidad Pedagógica Nacional
- Repositorio:
- Repositorio Institucional UPN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/4913
- Acceso en línea:
- https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/1233
http://hdl.handle.net/20.500.12209/4913
- Palabra clave:
- Topología
Grafos
Frontera
Región Interior
Puntos exteriores
Puntos interiores
Puntos frontera
Topology
Graphs
Border
Interior Region
- Rights
- openAccess
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0