La enseñanza de la topología a través de la cartografía.

This pedagogic experience tries to admit of a part, that a deep relation exists between the cartography and the school mathematics, particularly the geometry, and of other  one, which the education of the geometry in the school, in many cases has eliminated of the school curricula and in th...

Full description

Autores:
Cárdenas Forero, Óscar Leonardo
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2004
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/4913
Acceso en línea:
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/1233
http://hdl.handle.net/20.500.12209/4913
Palabra clave:
Topología
Grafos
Frontera
Región Interior
Puntos exteriores
Puntos interiores
Puntos frontera
Topology
Graphs
Border
Interior Region
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0