Experimentos cualitativos. Una forma de abordar el electromagnetismo.
ln this work a different way to approach the electricity and magnetism course for firstlevel university students is discussed, specially within programs for teachers education.It suggests two aspects: a historical-epistemological review of Faraday’s work and therealization of a series of experiments...
- Autores:
-
Beltrán Sierra, Luis Miguel
González Flórez, José
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2002
- Institución:
- Universidad Pedagógica Nacional
- Repositorio:
- Repositorio Institucional UPN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/15738
- Acceso en línea:
- https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/TED/article/view/5969
http://hdl.handle.net/20.500.12209/15738
- Palabra clave:
- Historia
Epistemología
Faraday
Situaciones problema
Experimentos
- Rights
- openAccess
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0