Trabajo docente y producción de conocimientos. Consideraciones generales desde la perspectiva de la Confederación de los Trabajadores de la Educación de la Argentina.
This article is an effort to think about the idea of “systematization of educational work”, which proposesto limit reductionist perspectives that see the teacher as the executer and producer of knowledge. Hence, educational work must be understood as a problematization of the work of teachers itself...
- Autores:
-
Duhalde, Miguel
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2015
- Institución:
- Universidad Pedagógica Nacional
- Repositorio:
- Repositorio Institucional UPN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/4791
- Acceso en línea:
- https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/4317
http://hdl.handle.net/20.500.12209/4791
- Palabra clave:
- Decolonial
Sistematización de trabajo docente
Producción de conocimiento
Educación en Argentina
Decolonial
Pedagogía emancipadora
- Rights
- openAccess
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0