Trabajo docente y producción de conocimientos. Consideraciones generales desde la perspectiva de la Confederación de los Trabajadores de la Educación de la Argentina.

This article is an effort to think about the idea of “systematization of educational work”, which proposesto limit reductionist perspectives that see the teacher as the executer and producer of knowledge. Hence, educational work must be understood as a problematization of the work of teachers itself...

Full description

Autores:
Duhalde, Miguel
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2015
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/4791
Acceso en línea:
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/4317
http://hdl.handle.net/20.500.12209/4791
Palabra clave:
Decolonial
Sistematización de trabajo docente
Producción de conocimiento
Educación en Argentina
Decolonial
Pedagogía emancipadora
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0