La nación, la escuela y “los otros”: reflexiones sobre la historia de la educación en Argentina y Colombia en el imaginario civilizatorio moderno.

This paper focuses on the history of education in two Latin American countries, Argentina and Colombia, aiming to decipher how,from their very origins as nations,the intention to strengthen nationality and citizenship was used to exclude,erase or subordinate the integration of populations and cultur...

Full description

Autores:
Ocoró Loango, Anny
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2016
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/5138
Acceso en línea:
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/6709
http://hdl.handle.net/20.500.12209/5138
Palabra clave:
Historia de la educación
Enfoque civilizatorio
Exclusión
Racismo
Diversidad cultural
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0