Hablando del patrimonio cultural: historia oral escolar y fuentes orales en la enseñanza patrimonial

Patrimonial education confronts teachers to various challenges due to the quick disappearance ofmany past scenarios in today´s cities and the responsibility of generating patrimonial consciousness ina world described by Pierre Nora as ¨Prey of immediacy¨ This circumstance requires finding effectivem...

Full description

Autores:
Rueda Pimiento, Oscar Eduardo
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2014
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/5151
Acceso en línea:
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/3125
http://hdl.handle.net/20.500.12209/5151
Palabra clave:
Educación patrimonial
Historia oral escolar
Memoria
Patrimonio cultural
Pedagogía
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0