La resolución de problemas de matemáticas : entre la esperanza de cambios en los ambientes de aprendizaje y como herramienta en el control centralizado del currículo.

This study reflects on the complex interrelation between the theory and the reality of the mathematics problem solving role (MPS) as a hypothesis in the speech of the mathematics improvement. It develops changes in the mathematics learning environment in the classroom. On the other hand, it is a too...

Full description

Autores:
García Oliveros, Gloria
Salazar Amaya, Claudia
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2009
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/13854
Acceso en línea:
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10128
http://hdl.handle.net/20.500.12209/13854
Palabra clave:
Resolución de problemas
Ambientes de aprendizaje
Medio neutral de medición
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0