La formación de educadores para el trabajo rural : el reto planteado por la escuela rural multigrado en Colombia.

This reflection paper aims at reporting some elements that particularize being a teacher in the Colombian field. Giving rise to reflections on three aspects (1) the training of teachers for the rural exercise, (2) A kind of teaching characteristics in rural spaces, and (3) an analysis of multigrade...

Full description

Autores:
Zamora Guzmán, Luis Fernando
Zamora Guzmán, Luis Fernando
Mendoza Báez, Adriana Patricia
Mendoza Báez, Adriana Patricia
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/13770
Acceso en línea:
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/8326
http://hdl.handle.net/20.500.12209/13770
Palabra clave:
Maestros rurales
Escuelas multigrado
Cultura
Ruralidad
Educación
Didáctica
Pedagogía
Rural teachers
Multigrade schools
Culture
Rurality
Education
Didactic
Pedagogy
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0