La formación de educadores para el trabajo rural : el reto planteado por la escuela rural multigrado en Colombia.
This reflection paper aims at reporting some elements that particularize being a teacher in the Colombian field. Giving rise to reflections on three aspects (1) the training of teachers for the rural exercise, (2) A kind of teaching characteristics in rural spaces, and (3) an analysis of multigrade...
- Autores:
-
Zamora Guzmán, Luis Fernando
Zamora Guzmán, Luis Fernando
Mendoza Báez, Adriana Patricia
Mendoza Báez, Adriana Patricia
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Universidad Pedagógica Nacional
- Repositorio:
- Repositorio Institucional UPN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/13770
- Acceso en línea:
- https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/8326
http://hdl.handle.net/20.500.12209/13770
- Palabra clave:
- Maestros rurales
Escuelas multigrado
Cultura
Ruralidad
Educación
Didáctica
Pedagogía
Rural teachers
Multigrade schools
Culture
Rurality
Education
Didactic
Pedagogy
- Rights
- openAccess
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0