¿Son posibles otras educaciones para indígenas dentro del sistema escolar tradicional? Análisis de un caso en el nordeste argentino*

This article presents an analysis of the current process of demand for autonomy by the qom,wichí and moqoit organizations in the province of Chaco in northwestern Argentina. These organizations aspire to manage the state schools attended by their members and thus be free to build their own proposals...

Full description

Autores:
Artieda, Teresa Laura
Barboza, Tatiana Sabrina
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2016
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/4828
Acceso en línea:
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/6697
http://hdl.handle.net/20.500.12209/4828
Palabra clave:
Autonomía indígena
Escolarización
Tensiones
Logros
Législación
Derechos
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0