¿Son posibles otras educaciones para indígenas dentro del sistema escolar tradicional? Análisis de un caso en el nordeste argentino*
This article presents an analysis of the current process of demand for autonomy by the qom,wichí and moqoit organizations in the province of Chaco in northwestern Argentina. These organizations aspire to manage the state schools attended by their members and thus be free to build their own proposals...
- Autores:
-
Artieda, Teresa Laura
Barboza, Tatiana Sabrina
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2016
- Institución:
- Universidad Pedagógica Nacional
- Repositorio:
- Repositorio Institucional UPN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/4828
- Acceso en línea:
- https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/6697
http://hdl.handle.net/20.500.12209/4828
- Palabra clave:
- Autonomía indígena
Escolarización
Tensiones
Logros
Législación
Derechos
- Rights
- openAccess
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0