Estándares, enseñanza de las ciencias y control político del saber.

The ideologies of neo­conservatism and neoliberalism have reaffirmed their intentions of political control of knowledge. To achieve their goals they have cleveloped a series of global policies that reinstall the Taylor's perspective in educatíon ancl the tradicional viewpoints of curricula, Edu...

Full description

Autores:
Orozco Cruz, Juan Carlos
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2004
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/4773
Acceso en línea:
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/1227
http://hdl.handle.net/20.500.12209/4773
Palabra clave:
Estándares
Enseñanza de las ciencias
Política educativa
Ideología
Currículo
Constructivismo
Standards
Science teaching
Educational policy
Ideology
Curriculum
Constructivism
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0