Preguntas disruptivas para fundamentar la actividad científica escolar mediante el análisis de algunos ejemplos
This research article presents a series of disruptive questions that seek to question natural scientific activity from school science. Teachers are expected to enrich their rhetoric when interpreting and explaining scientific events discussed in the classroom. This is based on the analysis of some c...
- Autores:
-
Gómez Soto, John Andersson
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Pedagógica Nacional
- Repositorio:
- Repositorio Institucional UPN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/15330
- Acceso en línea:
- https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/TED/article/view/4412
http://hdl.handle.net/20.500.12209/15330
- Palabra clave:
- Ciencia escolar
Experimentación
Fenómenos
Hechos
Preguntas disruptivas
Verdades
- Rights
- openAccess
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0