Prácticas etnoeducativas en el departamento de Chocóm: desafíos para una educación pertinente con la realidad y la vida.

This article addresses the concerns, yearnings and challenges that frequently emerge in the classroom practice of teachers in the department of Chocó. The purpose of the inquiry is to characterize the teaching role so that it is recognized by the active agents of the educational process and, in this...

Full description

Autores:
Sánchez Rodríguez, Niny Johana
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2018
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/13861
Acceso en línea:
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10391
http://hdl.handle.net/20.500.12209/13861
Palabra clave:
Etnoeducación
Prácticas etnoeducativas
Afrocolombianos
Agente histórico
Sujeto humanizador y crítico
Diálogo
Desafios
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0