Los libros de texto: filosofía e historia de la ciencia.
This work shows the connection between history, philosophy and teaching of science. Specially, it is an analysis of the way that de biological theory of evolution is explained in different scholar texts for high school education. In this analysis we can see that the image of science is explicitly wi...
- Autores:
-
Castro Moreno, Julio Alejandro
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2003
- Institución:
- Universidad Pedagógica Nacional
- Repositorio:
- Repositorio Institucional UPN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/5093
- Acceso en línea:
- https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/1214
http://hdl.handle.net/20.500.12209/5093
- Palabra clave:
- Actividad cultural
Descontextualización de la ciencia
Ámbito histórico - Filosófico
Descubrimiento
Hecho científico
- Rights
- openAccess
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0