Los libros de texto: filosofía e historia de la ciencia.

This work shows the connection between history, philosophy and teaching of science. Specially, it is an analysis of the way that de biological theory of evolution is explained in different scholar texts for high school education. In this analysis we can see that the image of science is explicitly wi...

Full description

Autores:
Castro Moreno, Julio Alejandro
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2003
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/5093
Acceso en línea:
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/1214
http://hdl.handle.net/20.500.12209/5093
Palabra clave:
Actividad cultural
Descontextualización de la ciencia
Ámbito histórico - Filosófico
Descubrimiento
Hecho científico
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0