Las rúbricas, renovación metodológica y cambio cultural en el trinomio enseñanza-aprendizaje-evaluación.

This article is intended to revise the assessment tools called rubrics to help make these assessment practices an institutionalized reality at the universities either in their face to face environments or in distance, virtual or blended learning scenarios. The reason is that the “analysis and reflec...

Full description

Autores:
Correa Díaz, Ana María
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2013
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/5058
Acceso en línea:
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/2281
http://hdl.handle.net/20.500.12209/5058
Palabra clave:
Aprendizaje significativo
Competencias
Evaluación formativa
Matrices de verificación
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0