El lenguaje verbal como instrumento matemático
The study analyzes how an understanding of the concept of function is manifest in engineering students, using verbal language as a communication tool and transferring this concept to the other three languages in mathematics: algebraic, arithmetic and geometric.In analyzing the information collected,...
- Autores:
-
Díaz, Héctor Hernando
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2009
- Institución:
- Universidad de la Sabana
- Repositorio:
- Repositorio Universidad de la Sabana
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/14956
- Acceso en línea:
- http://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/1529
http://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/1529/1835
http://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/1529/1976
http://hdl.handle.net/10818/14956
- Palabra clave:
- Didáctica especial
Enseñanza universitaria
Lenguaje simbólico
Teaching mathematics
special instruction
verbal language
symbolic language
- Rights
- License
- Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International