Elementos de economía política de la comunicación y la cultura: hacia una definición y operacionalización del mercado de los medios

his paper offers a systematic and critical theoretical framework for rethinking the current state of the mass media in terms of their (inter) relationship with society. It takes an economic-political view of communication in which the mass media gain importance as merchandise generating systems embe...

Full description

Autores:
del Valle-Rojas, Carlos
Nitrihual-Valdebenito, Luis
Mayorga-Rojel, Alberto Javier
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2012
Institución:
Universidad de la Sabana
Repositorio:
Repositorio Universidad de la Sabana
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/14557
Acceso en línea:
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/2091
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/2091/2633
http://hdl.handle.net/10818/14557
Palabra clave:
Economía política
Industria cultural
Concentración mediática
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2