La interacción de los usuarios en los perfiles de Facebook de la prensa española

The boom in social networks has prompted the press draw on these new communication channels as a way to interact with users. It is of interest to know how newspapers use these networks and the response from their followers. Accordingly, the study focuses on analyzing the Facebook profiles of the lar...

Full description

Autores:
Merino-Bobillo, María
Lloves Sobrado, Beatriz
Pérez Guerrero, Ana María
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2013
Institución:
Universidad de la Sabana
Repositorio:
Repositorio Universidad de la Sabana
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/14632
Acceso en línea:
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/3394
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/3394/3272
http://hdl.handle.net/10818/14632
Palabra clave:
Facebook
Periodismo
Prensa
Redes sociales
España
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id REPOUSABA2_332035133cd168f775e4214fd55184d2
oai_identifier_str oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/14632
network_acronym_str REPOUSABA2
network_name_str Repositorio Universidad de la Sabana
repository_id_str
dc.title.es_CO.fl_str_mv La interacción de los usuarios en los perfiles de Facebook de la prensa española
dc.title.alternative.none.fl_str_mv User Interaction in Spanish Press Facebook Profiles
A interação dos usuários nos perfis do Facebook da imprensa espanhola
title La interacción de los usuarios en los perfiles de Facebook de la prensa española
spellingShingle La interacción de los usuarios en los perfiles de Facebook de la prensa española
Facebook
Periodismo
Prensa
Redes sociales
España
title_short La interacción de los usuarios en los perfiles de Facebook de la prensa española
title_full La interacción de los usuarios en los perfiles de Facebook de la prensa española
title_fullStr La interacción de los usuarios en los perfiles de Facebook de la prensa española
title_full_unstemmed La interacción de los usuarios en los perfiles de Facebook de la prensa española
title_sort La interacción de los usuarios en los perfiles de Facebook de la prensa española
dc.creator.fl_str_mv Merino-Bobillo, María
Lloves Sobrado, Beatriz
Pérez Guerrero, Ana María
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Merino-Bobillo, María
Lloves Sobrado, Beatriz
Pérez Guerrero, Ana María
dc.contributor.other.es_CO.fl_str_mv Trabajo íntegramente financiado por el Plan Propio de Investigación de la UNIR"
dc.subject.none.fl_str_mv Facebook
Periodismo
Prensa
Redes sociales
España
topic Facebook
Periodismo
Prensa
Redes sociales
España
description The boom in social networks has prompted the press draw on these new communication channels as a way to interact with users. It is of interest to know how newspapers use these networks and the response from their followers. Accordingly, the study focuses on analyzing the Facebook profiles of the largest newspapers in Spain during the quarter from October to December 2012. The pivotal points of the article are oriented in two directions: one deals with how the newspapers in question exploit social networks, while the other focuses on the interaction with users.
publishDate 2013
dc.date.created.none.fl_str_mv 2013
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2013-
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2015-02-02T09:35:53Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2015-02-02T09:35:53Z
dc.type.es_CO.fl_str_mv article
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.hasVersion.es_CO.fl_str_mv publishedVersion
dc.identifier.other.es_CO.fl_str_mv http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/3394
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/3394/3272
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10818/14632
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv 10.5294/pacla.2013.16.3.7
url http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/3394
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/3394/3272
http://hdl.handle.net/10818/14632
identifier_str_mv 10.5294/pacla.2013.16.3.7
dc.language.iso.es_CO.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.ispartofseries.none.fl_str_mv Palabra Clave; Vol 16, No 3 (2013): Comunicación digital
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de La Sabana
publisher.none.fl_str_mv Universidad de La Sabana
dc.source.es_CO.fl_str_mv Universidad de La Sabana
Repositorio Institucional de la Universidad de La Sabana
institution Universidad de la Sabana
repository.name.fl_str_mv Intellectum Universidad de la Sabana
repository.mail.fl_str_mv contactointellectum@unisabana.edu.co
_version_ 1811952250230145024
spelling Merino-Bobillo, MaríaLloves Sobrado, BeatrizPérez Guerrero, Ana MaríaTrabajo íntegramente financiado por el Plan Propio de Investigación de la UNIR"2015-02-02T09:35:53Z2015-02-02T09:35:53Z20132013-http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/3394http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/3394/3272http://hdl.handle.net/10818/1463210.5294/pacla.2013.16.3.7The boom in social networks has prompted the press draw on these new communication channels as a way to interact with users. It is of interest to know how newspapers use these networks and the response from their followers. Accordingly, the study focuses on analyzing the Facebook profiles of the largest newspapers in Spain during the quarter from October to December 2012. The pivotal points of the article are oriented in two directions: one deals with how the newspapers in question exploit social networks, while the other focuses on the interaction with users.El auge de las redes sociales ha llevado a la prensa a utilizar estos nuevos canales de comunicación como un medio para interactuar con los usuarios. Interesa conocer el uso que los periódicos realizan y la respuesta de sus seguidores. Por tanto, el estudio se centra en analizar los perfiles en Facebook de los diarios de mayor tirada en España durante el trimestre de octubre a diciembre de 2012. Los ejes centrales del artículo están orientados en dos direcciones: uno tiene que ver con el uso de la red social por parte de los diarios estudiados y el otro con la interacción de los usuarios.O auge das redes sociais vem levando a imprensa a utilizar esses novos canais de comunicação como um meio para interagir com os usuários. Interessa conhecer o uso que os jornais realizam e a resposta de seus seguidores. Portanto, o estudo se centra em analisar os perfis no Facebook dos jornais de maior tiragem na Espanha durante o trimestre de outubro a dezembro de 2012. Os eixos centrais do artigo estão orientados em duas direções: um está relacionado ao uso da rede social por parte dos jornais estudados, e o outro, à interação dos usuários.spaUniversidad de La SabanaPalabra Clave; Vol 16, No 3 (2013): Comunicación digitalThis journal and its contents are the property of Universidad de La Sabana and, therefore, may be accessed solely for reading or printing, as a personal copy, but not for profit. Prior authorization from Universidad de La Sabana is required for any other use, such as the reproduction, transformation, public communication or distribution of said material for a profit.The names and email addresses included in Aquichán shall be used solely for the declared purposes of this journal and shall not be made available for any other purpose or to any other person.The articles published in this journal represent the opinions of their authors and do not necessarily reflect the official position of Universidad de La Sabana. A presente revista e seu conteúdo são propriedade da Universidade da Sabana e, consequentemente, só poderá se aceder a ela para leitura ou impressão, como cópia pessoal e sem fins lucrativos. Qualquer outra forma de utilização como reprodução, transformação, comunicação pública ou distribuição, com fins lucrativos, requer a autorização prévia da Universidade da Sabana.Os nomes e endereços de e-mail introduzidos nesta revista se usarão exclusivamente para os fins declarados e não estarão disponíveis para nenhum outro propósito ou outra pessoa.Os artigos que esta revista contém representam a opinião de seus autores e não constituem necessariamente a opinião da Universidade da Sabana.http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Universidad de La SabanaRepositorio Institucional de la Universidad de La SabanaFacebookPeriodismoPrensaRedes socialesEspañaLa interacción de los usuarios en los perfiles de Facebook de la prensa españolaUser Interaction in Spanish Press Facebook ProfilesA interação dos usuários nos perfis do Facebook da imprensa espanholaarticlepublishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_650110818/14632oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/146322021-09-30 12:20:45.835Intellectum Universidad de la Sabanacontactointellectum@unisabana.edu.co