Reading comprehension in students from first to third grade with “Escuela Nueva” methodology

The General Education Law (1994) establishes among the objectives of elementary school, the development of communicative skills to read and understand. Analyzed the results of the “SABER” tests for third grade in language (2014), low reading comprehension performances were observed in students of th...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/11476
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/educacion_y_ciencia/article/view/9396
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/11476
Palabra clave:
reading comprehension, New School, didactic action, action research, SABER Tests.
Comprensión lectora, Escuela Nueva, Acción didáctica, investigación acción, Pruebas saber.
Rights
License
Derechos de autor 2019 EDUCACIÓN Y CIENCIA