Study of the didactic – mathematical knowledge of a university teacher: a theoretical framework of research
This article describes the elements that constitute the theoretical framework to answer the research question: what basic and mathematic knowledge need the students of mathematical training of a group object suitable teaching? The term didactic suitability is defined in the theoretical framework of...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- http://purl.org/coar/resource_type/c_6819
- Fecha de publicación:
- 2015
- Institución:
- Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
- Repositorio:
- RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uptc.edu.co:001/10215
- Acceso en línea:
- https://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/4048
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/10215
- Palabra clave:
- didactic-mathematical knowledge of the teacher
ontosemiotic approach of knowledge and mathematical instruction
mathematical object group
phenomenology.
conocimiento didáctico-matemático del profesor
enfoque ontosemiótico del conocimiento y la instrucción matemática
objeto matemático grupo
fenomenología.
- Rights
- License
- Derechos de autor 2015 REVISTA DE INVESTIGACIÓN, DESARROLLO E INNOVACIÓN