Study of the didactic – mathematical knowledge of a university teacher: a theoretical framework of research

This article describes the elements that constitute the theoretical framework to answer the research question: what basic and mathematic knowledge need the students of mathematical training of a group object suitable teaching? The term didactic suitability is defined in the theoretical framework of...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
http://purl.org/coar/resource_type/c_6819
Fecha de publicación:
2015
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/10215
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/4048
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/10215
Palabra clave:
didactic-mathematical knowledge of the teacher
ontosemiotic approach of knowledge and mathematical instruction
mathematical object group
phenomenology.
conocimiento didáctico-matemático del profesor
enfoque ontosemiótico del conocimiento y la instrucción matemática
objeto matemático grupo
fenomenología.
Rights
License
Derechos de autor 2015 REVISTA DE INVESTIGACIÓN, DESARROLLO E INNOVACIÓN