Crisis and philosophical practice in education

teaching of philosophy and philosophizing play a fundamental role in the training of human beings capable of thinking rationally, understanding, arguing, evaluating, reflecting, questioning, criticizing and proposing new alternatives to the understanding of knowledge and lived values, from the horiz...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
http://purl.org/coar/resource_type/c_6543
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/13565
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/9910
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/13565
Palabra clave:
philosophy of education
teaching of philosophy
pedagogical practice
ethics
humanities
filosofía de la educación
enseñanza de la filosofía
práctica pedagógica
ética
humanidades
philosophie de l'éducation
enseignement de la philosophie
pratique pédagogique
éthique
sciences humaines
filosofia da educação
ensino da filosofia
prática pedagógica
ética
humanidades
Rights
License
Derechos de autor 2020 Jorge Anibal Rojas-Devia, Carlos Arturo Londoño