Experiencias Pedagógicas entre Discapacidad, Infancia y Matemáticas

This article aims to identify the conditions that strengthen the recognition of single-digit numbers, the basis of mathematical thinking in a nine-year-old student with intellectual disability, who has difficulty in cognitive processes of attention, memory and language, because it is limited for her...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2023
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/11605
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/educacion_y_ciencia/article/view/15466
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/11605
Palabra clave:
Social inclusion
Mental deficiency
Mathematics
Childhood
Teaching
Learning
inclusión social
deficiencia mental
matemáticas
infancia
enseñanza
aprendizaje
Rights
License
Derechos de autor 2023 Educación y Ciencia