Origin of the Lancasterian school in Colombia: historiography and purpose of implementation in the Cúcuta Constitution of 1821.
Objective: This article analyzes the adoption and implementation difficulties of the Lancasterian method in the nascent Colombia of 1821, which at the time consisted of present-day Colombia, Ecuador and Venezuela. Originality/aims: It seeks to explain the difficulties of implementation of the method...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- http://purl.org/coar/resource_type/c_6605
- Fecha de publicación:
- 2024
- Institución:
- Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
- Repositorio:
- RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uptc.edu.co:001/15028
- Acceso en línea:
- https://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/17517
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15028
- Palabra clave:
- Independencia
método lancasteriano
escolarización
constitucionalismo
Revista Historia de la Educación Latinoamericana
- Rights
- License
- Copyright (c) 2024 Revista Historia de la Educación Latinoamericana