El pensamiento espacial en el aprendizaje de simetría y teselados a través del arte en la educación básica

Eng: The research objective was to analyze the development of spatial thinking processes through the learning of basic notions of tessellations and symmetry. By means of the implementation of a didactic proposal centered on art, with analogical and technological mediation, to elementary school stude...

Full description

Autores:
Rojas Rodríguez, Yerson Eulises
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/9647
Acceso en línea:
https://repositorio.uptc.edu.co//handle/001/9647
Palabra clave:
Matemáticas - Enseñanza básica
Conceptos de geometría - Enseñanza básica
Enseñanza programada
Aprendizaje experimental
Métodos de enseñanza
Aprendizaje activo
Pensamiento espacial
Club de matemáticas
Arte
Simetría y teselado
Spatial thinking
Mathematics club
Art
Symmetry and tessellation
Rights
openAccess
License
Copyright (c) 2021 Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia