Reflection of the Critical Theory, Revolutionary Pedagogy and Liberating Education
The research makes an analysis of critical theory from Horkheimer, the revolutionary pedagogy proposed by Peter McLaren and liberating education in the perspective of Paulo Freire, contributes to breaking down the meaning of education in the twentieth century and its projection in the XXI century. O...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2017
- Institución:
- Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
- Repositorio:
- RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uptc.edu.co:001/15803
- Acceso en línea:
- https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/9084
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15803
- Palabra clave:
- critical theory
revolutionary pedagogy
liberating education
educational theory
human rights
teoría crítica
pedagogía revolucionaria
educación liberadora
teoría de la educación
derechos humanos
- Rights
- License
- Derechos de autor 2017 Derecho y Realidad