Reflection of the Critical Theory, Revolutionary Pedagogy and Liberating Education

The research makes an analysis of critical theory from Horkheimer, the revolutionary pedagogy proposed by Peter McLaren and liberating education in the perspective of Paulo Freire, contributes to breaking down the meaning of education in the twentieth century and its projection in the XXI century. O...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2017
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/15803
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/9084
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15803
Palabra clave:
critical theory
revolutionary pedagogy
liberating education
educational theory
human rights
teoría crítica
pedagogía revolucionaria
educación liberadora
teoría de la educación
derechos humanos
Rights
License
Derechos de autor 2017 Derecho y Realidad