Las representaciones geométricas para la comprensión de los productos notables

Eng: This research is part of the area of Mathematics Education, in the line of teacher training, and its purpose is to deepen the teaching of Notable Products (NP). In the study, a historical and epistemological study is carried out as part of the objectives, to show the emergence of the mathematic...

Full description

Autores:
Fonseca Cuervo, Carlos Andrés
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/9642
Acceso en línea:
https://repositorio.uptc.edu.co//handle/001/9642
Palabra clave:
Estrategias de aprendizaje
Algebra - Problemas, ejercicios, etc.
Análisis funcional - Enseñanza - Problemas, ejercicios, etc.
Formación profesional de maestros
Análisis didáctico
Registro de representación semiótica
Productos notables
Estrategia didáctica
Enfoque ontosemiótico
Didactic analysis
Didactic strategy
Notable products
Ontosemiotic approach
Register of semiotic representation
Rights
openAccess
License
Copyright (c) 2021 Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia