School in Rurality: Review About Inclusion in Education

The article presents the results of a review paper about research related to inclusion processes in rural education. There are trends, according to Michel Foucault, genealogy. Based on the research references, we analyzed the implications on the evolution of educational inclusion in rural contexts o...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/11570
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/educacion_y_ciencia/article/view/12313
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/11570
Palabra clave:
Escuela, educación inclusiva y docente.
Rights
License
Derechos de autor 2021 Educación Y Ciencia
id REPOUPTC2_1b6d6400f0bf848be9b056f3f9c44948
oai_identifier_str oai:repositorio.uptc.edu.co:001/11570
network_acronym_str REPOUPTC2
network_name_str RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
repository_id_str
spelling 2021-09-302024-07-05T18:24:35Z2024-07-05T18:24:35Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/educacion_y_ciencia/article/view/1231310.19053/0120-7105.eyc.2021.25.e12313https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/11570The article presents the results of a review paper about research related to inclusion processes in rural education. There are trends, according to Michel Foucault, genealogy. Based on the research references, we analyzed the implications on the evolution of educational inclusion in rural contexts of different countries to highlight practices and particular discourses. This text can be a reference for research processes on the problems that mark inclusive education in Colombia.El artículo expone los resultados de un rastreo documental sobre investigaciones relacionadas con procesos de inclusión en la educación rural. Se observan tendencias que emergen frente a la temática con matices de, según Michel Foucault, genealogía. Con base en los referentes investigativos, se analizaron las implicaciones sobre la evolución de la inclusión educativa en contextos rurales de diferentes latitudes, para resaltar prácticas y discursos particulares. La pretensión de este texto es que sea referente para procesos investigativos sobre las problemáticas que marcan la educación inclusiva en Colombia. application/pdfspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/educacion_y_ciencia/article/view/12313/10964Derechos de autor 2021 Educación Y Cienciahttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Educación y Ciencia; Núm. 25 (2021); e123132805-6655Escuela, educación inclusiva y docente.School in Rurality: Review About Inclusion in EducationEscuela en Ruralidad: una Mirada a la Inclusión en la Educacióninfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Vargas, Yaneth ClementinaRomero Alfonso, Sonia Lucia001/11570oai:repositorio.uptc.edu.co:001/115702025-07-18 11:11:25.35metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co
dc.title.en-US.fl_str_mv School in Rurality: Review About Inclusion in Education
dc.title.es-ES.fl_str_mv Escuela en Ruralidad: una Mirada a la Inclusión en la Educación
title School in Rurality: Review About Inclusion in Education
spellingShingle School in Rurality: Review About Inclusion in Education
Escuela, educación inclusiva y docente.
title_short School in Rurality: Review About Inclusion in Education
title_full School in Rurality: Review About Inclusion in Education
title_fullStr School in Rurality: Review About Inclusion in Education
title_full_unstemmed School in Rurality: Review About Inclusion in Education
title_sort School in Rurality: Review About Inclusion in Education
dc.subject.es-ES.fl_str_mv Escuela, educación inclusiva y docente.
topic Escuela, educación inclusiva y docente.
description The article presents the results of a review paper about research related to inclusion processes in rural education. There are trends, according to Michel Foucault, genealogy. Based on the research references, we analyzed the implications on the evolution of educational inclusion in rural contexts of different countries to highlight practices and particular discourses. This text can be a reference for research processes on the problems that mark inclusive education in Colombia.
publishDate 2021
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-07-05T18:24:35Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-07-05T18:24:35Z
dc.date.none.fl_str_mv 2021-09-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/educacion_y_ciencia/article/view/12313
10.19053/0120-7105.eyc.2021.25.e12313
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/11570
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/educacion_y_ciencia/article/view/12313
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/11570
identifier_str_mv 10.19053/0120-7105.eyc.2021.25.e12313
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/educacion_y_ciencia/article/view/12313/10964
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2021 Educación Y Ciencia
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2021 Educación Y Ciencia
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
dc.source.es-ES.fl_str_mv Educación y Ciencia; Núm. 25 (2021); e12313
dc.source.none.fl_str_mv 2805-6655
institution Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UPTC
repository.mail.fl_str_mv repositorio.uptc@uptc.edu.co
_version_ 1839633783256514560