Geo-analítica de apoyo a la gestión de inventarios en retail - caso de estudio en el sector ferretero del AMB
In traditional chain lines the retailer is the one in charge of managing the inventory. In these RMI (Retail managed inventory) systems, problems arise, mostly due to the lack of knowledge about demand. The use of GeoAnalytics can help us to make a more exhaustive analysis of this very important top...
- Autores:
-
Avendaño, Efrain
Bautista, Richard
Muñoz, Jairo
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Universidad del Norte
- Repositorio:
- Repositorio Uninorte
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:manglar.uninorte.edu.co:10584/8706
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10584/8706
- Palabra clave:
- Geo-Analitica
Inventario
Inventario administrado por el vendedor
Cadena de suministros
Costos
GEO-Analytics
Inventory
Supply Chain
Cost
Vendor managed inventory
- Rights
- License
- Universidad del Norte