Analysis of City Branding and Brand Image through Online Media and Social Media: Case Medellin (Colombia) [Análisis del City Branding y la Imagen de Marca a través de los Medios de Comunicación Online y el Social Media: Caso Medellín (Colombia)]

This study develops both conceptual and methodological proposal to study the City Branding and Medellińs brand image. Using multivariate techniques and Ordinary Least Squares (OLS) analysis, the behavior of users of social networks and social media after checking how the mentions on the Internet aff...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2015
Institución:
Universidad de Medellín
Repositorio:
Repositorio UDEM
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.udem.edu.co:11407/2300
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/11407/2300
Palabra clave:
Brand image
City Branding
Linear Regression
Medellin
Online Media
Social Media
Rights
restrictedAccess
License
http://purl.org/coar/access_right/c_16ec
id REPOUDEM2_84b5d6373e6b941d1a4c6035f6abfef0
oai_identifier_str oai:repository.udem.edu.co:11407/2300
network_acronym_str REPOUDEM2
network_name_str Repositorio UDEM
repository_id_str
spelling 2016-06-23T21:44:37Z2016-06-23T21:44:37Z20157981015http://hdl.handle.net/11407/2300This study develops both conceptual and methodological proposal to study the City Branding and Medellińs brand image. Using multivariate techniques and Ordinary Least Squares (OLS) analysis, the behavior of users of social networks and social media after checking how the mentions on the Internet affect the brand image of this city, was analyzed. The result of this research allows identify netizens perceptions, and helps governments and businesses to guide their marketing strategies.spaRevista Espacioshttp://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84945970368&partnerID=40&md5=60cea78e4dc20a6b059adcd2671274a9Espacios Volume 36, Issue 18, 2015, Article number 18ScopusAnalysis of City Branding and Brand Image through Online Media and Social Media: Case Medellin (Colombia) [Análisis del City Branding y la Imagen de Marca a través de los Medios de Comunicación Online y el Social Media: Caso Medellín (Colombia)]Articleinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/restrictedAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_16ecUniversidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibersitatea (Bizkaia), Investigador de Proyectos y Desarrollo de la compañía Tenzing Urbegi, SpainUniversidad de Las Palmas de Gran Canaria, SpainFacultad de Ciencias Económicas y Administrativas, Universidad de Medellín, ColombiaFierro Sedano A.Zuñiga Collazos A.Castillo Palacio M.Mazo González C.A.Brand imageCity BrandingLinear RegressionMedellinOnline MediaSocial Media11407/2300oai:repository.udem.edu.co:11407/23002020-05-27 19:07:51.514Repositorio Institucional Universidad de Medellinrepositorio@udem.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Analysis of City Branding and Brand Image through Online Media and Social Media: Case Medellin (Colombia) [Análisis del City Branding y la Imagen de Marca a través de los Medios de Comunicación Online y el Social Media: Caso Medellín (Colombia)]
title Analysis of City Branding and Brand Image through Online Media and Social Media: Case Medellin (Colombia) [Análisis del City Branding y la Imagen de Marca a través de los Medios de Comunicación Online y el Social Media: Caso Medellín (Colombia)]
spellingShingle Analysis of City Branding and Brand Image through Online Media and Social Media: Case Medellin (Colombia) [Análisis del City Branding y la Imagen de Marca a través de los Medios de Comunicación Online y el Social Media: Caso Medellín (Colombia)]
Brand image
City Branding
Linear Regression
Medellin
Online Media
Social Media
title_short Analysis of City Branding and Brand Image through Online Media and Social Media: Case Medellin (Colombia) [Análisis del City Branding y la Imagen de Marca a través de los Medios de Comunicación Online y el Social Media: Caso Medellín (Colombia)]
title_full Analysis of City Branding and Brand Image through Online Media and Social Media: Case Medellin (Colombia) [Análisis del City Branding y la Imagen de Marca a través de los Medios de Comunicación Online y el Social Media: Caso Medellín (Colombia)]
title_fullStr Analysis of City Branding and Brand Image through Online Media and Social Media: Case Medellin (Colombia) [Análisis del City Branding y la Imagen de Marca a través de los Medios de Comunicación Online y el Social Media: Caso Medellín (Colombia)]
title_full_unstemmed Analysis of City Branding and Brand Image through Online Media and Social Media: Case Medellin (Colombia) [Análisis del City Branding y la Imagen de Marca a través de los Medios de Comunicación Online y el Social Media: Caso Medellín (Colombia)]
title_sort Analysis of City Branding and Brand Image through Online Media and Social Media: Case Medellin (Colombia) [Análisis del City Branding y la Imagen de Marca a través de los Medios de Comunicación Online y el Social Media: Caso Medellín (Colombia)]
dc.contributor.affiliation.spa.fl_str_mv Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibersitatea (Bizkaia), Investigador de Proyectos y Desarrollo de la compañía Tenzing Urbegi, Spain
Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, Spain
Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas, Universidad de Medellín, Colombia
dc.subject.keyword.eng.fl_str_mv Brand image
City Branding
Linear Regression
Medellin
Online Media
Social Media
topic Brand image
City Branding
Linear Regression
Medellin
Online Media
Social Media
description This study develops both conceptual and methodological proposal to study the City Branding and Medellińs brand image. Using multivariate techniques and Ordinary Least Squares (OLS) analysis, the behavior of users of social networks and social media after checking how the mentions on the Internet affect the brand image of this city, was analyzed. The result of this research allows identify netizens perceptions, and helps governments and businesses to guide their marketing strategies.
publishDate 2015
dc.date.created.none.fl_str_mv 2015
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2016-06-23T21:44:37Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2016-06-23T21:44:37Z
dc.type.eng.fl_str_mv Article
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.driver.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 7981015
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11407/2300
identifier_str_mv 7981015
url http://hdl.handle.net/11407/2300
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.isversionof.spa.fl_str_mv http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84945970368&partnerID=40&md5=60cea78e4dc20a6b059adcd2671274a9
dc.relation.ispartofen.eng.fl_str_mv Espacios Volume 36, Issue 18, 2015, Article number 18
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_16ec
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
eu_rights_str_mv restrictedAccess
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_16ec
dc.publisher.spa.fl_str_mv Revista Espacios
dc.source.spa.fl_str_mv Scopus
institution Universidad de Medellín
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad de Medellin
repository.mail.fl_str_mv repositorio@udem.edu.co
_version_ 1814159245617135616