Investigación prospectiva sobre las tendencias posibles y las consecuencias probables para la planificación estratégica de marketing en la primera década del nuevo milenio
This paper shows the results of a prospective research over the tendencies that can influence upon the marketing proposals and actions throughout the first decade of the millennium, which tarns out to be especially important, in order for those in charge of the enterprise’s commercial action to carr...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2003
- Institución:
- Universidad de Medellín
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- Trends and consequences
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2015-12-16T23:14:47Z2015-12-16T23:14:47Z2003-12-311692-2522http://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1245http://hdl.handle.net/11407/15252248-4086reponame:Repositorio Institucional Universidad de Medellíninstname:Universidad de MedellínThis paper shows the results of a prospective research over the tendencies that can influence upon the marketing proposals and actions throughout the first decade of the millennium, which tarns out to be especially important, in order for those in charge of the enterprise’s commercial action to carry out a strategic planning of their medium term activities. In this paper, the detected possible tendencies, along with the most probable consequences derived from them; are expounded in subject areas, in order to help those who wish to anticipate to what pre-visibly may occur in their field of activityEl presente trabajo muestra los resultados de una investigación prospectiva sobre las tendencias que pueden influir en los planteamientos y las acciones de marketing en la primera década del nuevo milenio, lo cual resulta especialmente importante para que los responsables de la acción comercial de la empresa realicen una planificación estratégica de su actividad a medio plazo. En el trabajo se exponen por áreas temáticas las tendencias posibles detectadas acompañadas de las consecuencias más probables derivadas de ellas con el fin de ayudar a quien desee anticiparse a lo que previsiblemente puede ocurrir en su campo de actividad.p.135-150Electrónicoapplication/pdfPDFspaUniversidad de MedellínFacultad de Comunicaciónhttp://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1245/1177Anagramas; Vol. 2, núm. 3 (2003)Anagramas; Vol. 2, núm. 3 - julio/diciembre 200323135150Anagramashttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Anagramas; Vol. 2, núm. 3 (2003); 135-1502248-40861692-2522Trends and consequencesConsumingProductsDistributionProductioncommercial InvestigationStrategiesManagement of the marketingTendencias y consecuenciasConsumidorProductosDistribuciónProducciónInvestigación comercialEstrategiasManagement del marketingInvestigación prospectiva sobre las tendencias posibles y las consecuencias probables para la planificación estratégica de marketing en la primera década del nuevo milenioMarket investigation on the possible trends and the probable consequences for the strategic planning of marketing in the first decade of the new milleniumarticuloarticleinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Comunidad Universidad de MedellínLat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degreesLong: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degreesMedellínSánchez Guzmán, José Ramón; Universidad Complutense de MadridTHUMBNAILAnagramas_171.pdf.jpgAnagramas_171.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg8554http://repository.udem.edu.co/bitstream/11407/1525/3/Anagramas_171.pdf.jpg4e6c2f3c7c28090f8026590417f2becdMD53ORIGINALArticulo.htmltext/html493http://repository.udem.edu.co/bitstream/11407/1525/1/Articulo.html6fe249fb2becb6b640ebb6481923ab52MD51Anagramas_171.pdfAnagramas_171.pdfapplication/pdf293871http://repository.udem.edu.co/bitstream/11407/1525/2/Anagramas_171.pdf665af46b374c12ce0f871e0ddff6ffb9MD5211407/1525oai:repository.udem.edu.co:11407/15252020-05-27 17:38:04.379Repositorio Institucional Universidad de Medellinrepositorio@udem.edu.co |
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This paper shows the results of a prospective research over the tendencies that can influence upon the marketing proposals and actions throughout the first decade of the millennium, which tarns out to be especially important, in order for those in charge of the enterprise’s commercial action to carry out a strategic planning of their medium term activities. In this paper, the detected possible tendencies, along with the most probable consequences derived from them; are expounded in subject areas, in order to help those who wish to anticipate to what pre-visibly may occur in their field of activity |
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