Remembering attitudes in the fiction movies of carlos saura over the late francoism and Spanish transition: From the active memory of blindfolded eyes (1978) to the passive memory of sweet hours (1982) [Actitudes ante el recuerdo en el cine de ficción de carlos saura durante el tardofranquismo y la transición española: De la memoria activa de los ojos vendados (1978) a la memoria pasiva de dulces horas (1982)]
This paper discusses the flashback, mental image and metalepsis in two essential feature films belonging to the memorial season that the filmmaker Carlos Saura undertakes over Late Francoism and, above all, Spanish Transition: Blindfolded Eyes (1978) and Sweet Hours (1982). Although a highlighted me...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad de Medellín
- Repositorio:
- Repositorio UDEM
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.udem.edu.co:11407/6001
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/11407/6001
- Palabra clave:
- Flashback
Imagen mental
Memory
Metalepsis
Saura
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_16ec